Головна » 2012 » Лютий » 15 » Образцы ответов для УБОЗ и УБЕП
11:31
Образцы ответов для УБОЗ и УБЕП
вот образцы ответов для УБОЗ и УБЕП. Отвечали на запросы, тоже бюджетная организация. Проверено юристами. После того как отправили эти ответы больше никто не появлялся. Прошло уже три месяца.

Начальнику ДСБЕЗ

ХХХ отримало за Вашим підписом лист № ___________________ р. В даному листі Ви просите надати завірені належним чином копії документів щодо _____________________________________________________.
Уважно ознайомившись зі змістом Вашого листа, повідомляємо наступне:
1. П. 3, 4 «Положення про Державну службу боротьби з економічно злочинністю» затвердженого Постановою КМУ від 05.07.1993 № 510 встановлений повний перелік завдань та повний перелік прав, які Вам надаються, як і ст. 11 Закону України "Про міліцію" – але Вами не зазначено конкретно ні з метою виконання яких завдань, ні які саме права Вами використовуються для отримання таких документів.
Крім того, відповідно до п. 5 даного Положення Підрозділи Державної служби боротьби з економічною злочинністю користуються правами, передбаченими законами України "Про міліцію", "Про оперативно-розшукову діяльність", Кримінально-процесуальним кодексом. Зокрема, за наявності даних про порушення законодавства, що регулює фінансову, господарську та іншу підприємницьку діяльність, які тягнуть за собою кримінальну відповідальність, працівники Державної служби боротьби з економічною злочинністю мають право:
1) безперешкодно входити до приміщень підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності (крім іноземних дипломатичних представництв), до виробничих приміщень, складів, сховищ, що використовуються громадянами для заняття підприємництвом;
2) проводити за участю власника, його представників огляд виробничих, складських, торговельних, службових приміщень, транспортних засобів та інших місць зберігання майна і його використання;
3) вилучати необхідні матеріали про кредитні та фінансові операції, матеріальні цінності, кошти, а також сировину і продукцію в установленому законодавством порядку; опечатувати каси, приміщення і місця зберігання документів, грошей і товарно-матеріальних цінностей;
4) проводити контрольні закупки;
5) вимагати обов'язкового проведення перевірок, інвентаризацій та ревізій виробничої та фінансової діяльності підприємств, установ і організацій; одержувати від посадових і матеріально-відповідальних осіб відомості й пояснення про факти порушення законодавства;
6) вилучати у громадян і посадових осіб документи, що мають ознаки підроблення, а також речі, предмети і речовини, які вилучені з цивільного обігу і перебувають у громадян без спеціального дозволу, а також безгосподарне майно і в установленому порядку вирішувати питання про його подальшу належність;
7) одержувати безкоштовно від підприємств, установ, організацій і громадян інформацію, за винятком випадків, коли законом встановлений спеціальний порядок її одержання;
8) перевіряти у міністерствах, інших центральних і місцевих органах виконавчої влади, державних фондах, на підприємствах, в установах і організаціях грошові та бухгалтерські документи, звіти, кошториси, інші документи, що підтверджують надходження та витрачання коштів і матеріальних цінностей;
9) проводити перевірку фактичної наявності цінностей (грошових сум, цінних паперів, сировини, матеріалів, готової продукції, устаткування);
10) залучати для здійснення ревізій і перевірок працівників Державної контрольно-ревізїйної служби, фахівців відповідних міністерств, інших центральних і місцевих органів виконавчої влади, державних фондів, підприємств, установ і організацій;
11) одержувати в установленому порядку від Національного банку та його установ, комерційних банків та інших кредитних установ необхідні відомості, копії документів, довідки про банківські операції та залишки коштів на рахунках об'єктів, що перевіряються, а від інших підприємств і організацій незалежно від форм власності - довідки і копії документів про операції та розрахунки з підприємствами, установами і організаціями.

Тобто підставою для застосування вищезгаданих прав є лише наявність певних даних.

2. В своєму запиті Ви посилаєтесь на п.2 ст. 10 Закону України «Про міліцію». Даним пунктом встановлено обов’язок міліції виявляти, запобігати, припиняти та розкривати злочини, вживати з цією метою оперативно-розшукових та профілактичних заходів, передбачених чинним законодавством.
Звертаємо Вашу увагу, що пунктом 17 статті 11 Закону України «Про міліцію» міліції надається право одержувати безперешкодно і безплатно від підприємств, установ і організацій незалежно від форм власності та об'єднань громадян на письмовий запит відомості (в тому числі й ті, що становлять комерційну та банківську таємницю), необхідні у справах про злочини, що знаходяться у провадженні міліції.
В п. 24 ст. 11 Закону України "Про міліцію" регламентоване витребування оригіналів документів, що свідчать про правопорушення (ніяких інших) за рішенням суду, і виготовлення копій таких документів за рахунок відповідного органу міліції. При цьому документи витребовуються і вивчаються при проведенні перевірок за місцезнаходженням підприємства, з пред'явленням відповідних документів, на підставі яких може бути здійснений допуск до проведення перевірки.

3. Згідно п. 2 ст.2 Закону України «Про доступ до публічної інформації» цей Закон не поширюється на відносини щодо отримання інформації суб'єктами владних повноважень при здійсненні ними своїх функцій, а також на відносини у сфері звернень громадян, які регулюються спеціальним законом.
Тому вважаємо Ваше посилання на положення даного Закону неправомірним.

4. У ст 16 Закону України «Про засади запобігання і протидії корупції» визначено, що посадовим особам місцевого самоврядування забороняється відмовляти фізичним або юридичним особам в інформації, надання якої цим фізичним або юридичним особам передбачено законом.
Проте у Вашому запиті не вказано передбачених Законом підстав для надання інформації.

5. З огляду на вищевикладене та з метою дотримання вимог чинного законодавства, ми не маємо законних підстав для задоволення Вашого прохання щодо надання копій документів.
Звертаємо Вашу увагу, що ХХХ в жодному разі не має на меті перешкоджати правоохоронним органам у здійсненні своїх обов’язків. У разі наявності у Вас законних підстав для витребування копій документів, ХХХ безперешкодно їх надасть.

____________


И ответ для УБОЗ

Начальнику ГУБОП
________________________


ХХХ отримало за Вашим підписом лист ____________ про надання роз’яснень та копій документів. В даному листі Ви, посилаючись на ст.. 12 Закону України «Про організаційно-правові основи боротьби з організованою злочинністю» та ст.. 16 Закону України «Про засади запобігання і протидії корупції» просите терміново надати завірені належним чином копії документів.
Уважно ознайомившись зі змістом Вашого листа, повідомляємо наступне:
У ст 16 Закону України «Про засади запобігання і протидії корупції» визначено, що посадовим особам місцевого самоврядування забороняється відмовляти фізичним або юридичним особам в інформації, надання якої цим фізичним або юридичним особам передбачено законом.
Відповідно до ст.. 12 Закону України «Про організаційно-правові основи боротьби з організованою злочинністю» спеціальні підрозділи по боротьбі з організованою злочинністю органів внутрішніх справ і Служби безпеки України та їх співробітники мають права, передбачені законами України "Про міліцію", "Про Службу безпеки України", "Про оперативно-розшукову діяльність", цим Законом та іншими законодавчими актами України.
Згідно з ст.. 9 Закону України «про оперативно-розшукову діяльність» у кожному випадку наявності підстав для проведення оперативно-розшукової діяльності заводиться оперативно-розшукова справа.
При цьому стаття 8 даного Закону (Права підрозділів, які здійснюють оперативно-розшукову діяльність) передбачає, що оперативним підрозділам для виконання завдань оперативно-розшукової діяльності необхідна наявність підстав передбачених статтею 6 цього Закону, а саме:
1) наявність достатньої інформації, одержаної в установленому законом порядку, що потребує перевірки за допомогою оперативно-розшукових заходів і засобів, про:
- злочини, що готуються або вчинені невстановленими особами;
- осіб, які готують або вчинили злочин;
- осіб, які переховуються від органів розслідування, суду або ухиляються від відбування кримінального покарання;
- осіб безвісно відсутніх;
- розвідувально-підривну діяльність спецслужб іноземних держав, організацій та окремих осіб проти України;
- реальну загрозу життю, здоров'ю, житлу, майну працівників суду і правоохоронних органів у зв'язку з їх службовою діяльністю, а також особам, які беруть участь у кримінальному судочинстві, членам їх сімей та близьким родичам, з метою створення необхідних умов для належного відправлення правосуддя; співробітників розвідувальних органів України у зв'язку із службовою діяльністю цих осіб, їх близьких родичів, а також осіб, які конфіденційно співробітничають або співробітничали з розвідувальними органами України, та членів їх сімей з метою належного здійснення розвідувальної діяльності;
2) запити повноважних державних органів, установ та організацій про перевірку осіб у зв'язку з їх допуском до державної таємниці і до роботи з ядерними матеріалами та на ядерних установках;
3) потреба в отриманні розвідувальної інформації в інтересах безпеки суспільства і держави;
4) наявність узагальнених матеріалів центрального органу виконавчої влади із спеціальним статусом з питань фінансового моніторингу, отриманих в установленому законом порядку.
Зазначені підстави можуть міститися в заявах, повідомленнях громадян, посадових осіб, громадських організацій, засобів масової інформації, у письмових дорученнях і постановах слідчого, вказівках прокурора, ухвалах суду в кримінальних справах, що знаходяться в його провадженні, матеріалах органів дізнання, інших правоохоронних органів, у запитах і повідомленнях правоохоронних органів інших держав та міжнародних правоохоронних організацій, а також запитах повноважних державних органів, установ та організацій, визначених Кабінетом Міністрів України, про перевірку осіб у зв'язку з їх допуском до державної таємниці і до роботи з ядерними матеріалами та на ядерних установках.
Забороняється приймати рішення про проведення оперативно-розшукових заходів при відсутності підстав, передбачених у цій статті.
В пункті 4 статті 8 Закону України «Про оперативно-розшукову діяльність» зазначається, що оперативним підрозділам для виконання завдань оперативно-розшукової діяльності при наявності передбачених статтею 6 цього Закону підстав надається право витребувати, збирати і вивчати документи та дані, що характеризують діяльність підприємств, установ, . Але для такого витребування необхідна наявність підстав, передбачених статтею 6 Закону, і повинна бути заведена відповідно до статті 9 Закону оперативно-розшукова справа.
У Вашому запиті відсутні посилання на відкриту оперативно-розшукову справу і не вказана жодна з підстав, передбачених ст.. 6 Закону.
Пунктом 17 статті 11 Закону України «Про міліцію» міліції надається право одержувати безперешкодно і безплатно від підприємств, установ і організацій незалежно від форм власності та об'єднань громадян на письмовий запит відомості (в тому числі й ті, що становлять комерційну та банківську таємницю), необхідні у справах про злочини, що знаходяться у провадженні міліції.
В п. 24 ст. 11 Закону України "Про міліцію" регламентоване витребування оригіналів документів, що свідчать про правопорушення (ніяких інших) за рішенням суду, і виготовлення копій таких документів за рахунок відповідного органу міліції. При цьому документи витребовуються і вивчаються при проведенні перевірок за місцезнаходженням підприємства, з пред'явленням відповідних документів, на підставі яких може бути здійснений допуск до проведення перевірки.
Відповідно до ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень і спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. Правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством.
З огляду на викладене, у задоволенні вимог, що містяться у Вашому запиті, відмовляємо, оскільки вони не відповідають чинному законодавству України.
Також наголошуємо, що наші дії не є перешкоджанням правоохоронним органам в здійсненні своїх функціональних обов’язків, а мають на меті привести наші взаємовідносини в рамки діючого законодавства. Тому просимо надати роз’яснення про правові підстави витребування копій документів.

___________________

Вих. № _______ Начальнику ГУ МВС в Київській області
Від ___________ Управління державної служби боротьби
з економічною злочинністю
Адреса:

Від: ХХХХХХ
Адреса:
Код

Відповідь на лист № ________________________.

Приватне підприємство «ХХХ» уважно ознайомившись зі змістом Вашого листа № _______________ щодо надання документів та пояснень, вимушені повідомити наступне:
Ви у своєму листі посилаєтесь на те, що «здійснюється оперативне супроводження кримінальної справи № ________ порушеної за фактами заволодіння службовими особами ТОВ «ААА» грошовими коштами …шляхом зловживання службовим становищем, службового підроблення…».
На основі зазначеного та посилаючись на п. 3, 4 «Положення про Державну службу боротьби з економічно злочинністю» затвердженого Постановою КМУ від 05.07.1993 № 510, п. 2 ст. 10, ст.11 Закону України «Про міліцію», п. 4 ст. 8 Закону України «Про оперативно-розшукову діяльність», ч. 1 ст. 16 Закону України «Про засади запобігання і протидії корупції» просите терміново надати документи щодо взаємовідносин із ТОВ «1», ТОВ «2», ТОВ «3», ТОВ «4» за __________ роки..

Проте, звертаємо Вашу увагу, що п. 3, 4 «Положення про Державну службу боротьби з економічно злочинністю» затвердженого Постановою КМУ від 05.07.1993 № 510 встановлений повний перелік завдань та повний перелік прав, які Вам надаються, як і ст. 11 Закону України "Про міліцію" – але Вами не зазначено конкретно ні з метою виконання яких завдань, ні які саме права Вами використовуються для отримання таких документів.

Навіть аналізуючи безпосередньо ст. 11 Закону України "Про міліцію" найбільш відповідними вимозі надання документів або їх копій є п. 24 ст. 11 Закону України "Про міліцію", однак в даному пункті регламентоване витребування оригіналів документів, що свідчать про правопорушення (ніяких інших) за рішенням суду, і виготовлення копій таких документів за рахунок відповідного органу міліції. При цьому документи витребовуються і вивчаються при проведенні перевірок за місцезнаходженням підприємства, з пред'явленням відповідних документів, на підставі яких може бути здійснений допуск до проведення перевірки – а тому, відповідно, даний пункт норми не може служити підставою для надання нами документів згідно Вашого запиту.

Відносно зазначеного Вами п. 4 ч. 1 ст. 8 Закону України "Про оперативно-розшукову діяльність” то, згідно із зазначеною нормою витребування документів і даних, що характеризують діяльність підприємств, здійснюється за рішенням суду, а ознайомлення з такими даними проводиться виключно на території підприємств. При цьому повинні бути виконані вимоги п. 24 ст. 11 Закону України "Про міліцію” (наявність направлень на перевірку, сама перевірка проводиться в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України). Копії документів виготовляються за рахунок коштів, що виділяються на утримання підрозділів, які проводять оперативно-розшукову діяльність.

Крім того, у своєму листі Ви посилаєтесь на так би мовити «оперативне супроводження кримінальної справи № _______» відносно службових осіб ТОВ «ААА», а надання документів від нашого підприємства вимагаєте відносно взагалі інших юридичних осіб, що є взагалі незрозумілим, адже, якби йшла мова про надання документів щодо взаємовідносин саме із ТОВ «ААА» - це зовсім інша справа, хоча із даним підприємством ми взаємовідносин не мали взагалі. А тому, не можемо розголошувати інформацію відносно власних взаємовідносин із юридичними особами відносно яких навіть не проводяться оперативно-розшукові дії. Також окремо повідомляємо Вас, що відповідна копія запиту буде направлена до прокуратури з проханням перевірити правомірність проведення оперативно-розшукових заходів (чи заведена оперативно-розшукова справа під вказаним номером і чи має вона стосунок до працівників підприємства).

Крім того, Ваш лист порушує абз. 2 підпункту 4.6.1 розділу 4 Постанови КМУ від 17 жовтня 1997 р. N 1153 «Про затвердження Примірної інструкції з діловодства у міністерствах, інших центральних органах виконавчої влади, Раді міністрів Автономної Республіки Крим, місцевих органах виконавчої влади» - " Засвідчення документів здійснюється шляхом їх підписання, затвердження та проставлення печатки". – а тому, Ваш лист не містить усіх необхідних реквізитів!

Відповідно до ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень і спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. Правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством.

Згідно з ч. 8 ст. 19 Господарського кодексу України забороняється вимагати від суб'єктів господарювання надання фактичної інформації та інших даних, не передбачені законом або з порушенням порядку, встановленого законом.

З огляду на викладене, у задоволенні вимог, що містяться у Вашому запиті, відмовляємо, оскільки вони не відповідають чинному законодавству України.
Водночас висловлюємо готовність до співпраці на ґрунті відповідності взаємних дій законодавству України.
З боку нашого підприємства відсутні будь-які перешкоди у вивченні та аналізі посадовими особами документів, що належать до предмета перевірки.
Сподіваємось, що ці пояснення не будуть розглянуті упереджено.



З повагою,
Директор ХХХ _____________

________________________________


Начальнику___________________ УМВС України в Миколаївської області

ФОП


ВІДПОВІДЬ НА ЗАПИТ



08.0802.2010 року мною було отримано Ваш запит від співробітника _______ за Вашим підписом.
У цьому запиті, сказано, що у зв’язку з проведенням перевірки ФОП _______ по матеріалах ЖРЗПЗ № _________ р. на підставі ст. . 11 п.17 Закону України «Про міліцію» , ст.5,п.п.7,8 Постанови КМУ №510 від 05.07.1993 року необхідно надати на Вашу адресу копії (завірені печаткою підприємства) первинних бухгалтерських , податкових та дозвільних документів:

Проаналізувавши вказані у запиті норми законодавчих актів, звертаю Вашу увагу на таке:
Згідно ст. 19 Конституції України органи державної влади та їх посадові особи зобов’язані діяти тільки на підставі, способами та в межах повноважень, передбачених Конституцією та законами України.
Міліція здійснює свою діяльність відповідно до Закону України „Про міліцію”. Згідно п.17 ст.11 зазначеного Закону міліції для виконання покладених на неї обов’язків надається право отримувати безперешкодно та безоплатно від підприємств, установ і організацій незалежно від форм власності та об’єднань громадян на письмовий запит відомості (в тому числі й ті, що становлять комерційну та банківську таємницю), необхідні у справах про злочини, що знаходяться у провадженні.
Згідно Положення про Державну службу боротьби з економічною злочинністю, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 05.07.1993 № 510, підрозділи Державної служби боротьби з економічною злочинністю користуються правами, передбаченими законами України «Про міліцію», «Про оперативно-розшукову діяльність», Кримінально-процесуальним кодексом і відповідно до покладених на них завдань, зокрема, проводять в установленому порядку оперативно-розшукові заходи.
Враховуючи вищевикладене прошу повідомити у зв’язку з якими конкретними правопорушеннями я повинен надати до Вас копії документів вказаних в запиті, а також прошу повідомити чи існує оперативно-розшукова або кримінальна справа у стані провадження відносно мене, чи за фактом порушень мною законодавства, бо у запиті про це нічого не сказано.

Розуміючи необхідність отримання органами УМВС інформації для виконання покладених на неї задач я готова до плідної співпраці на підставі взаємного виконання вимог чинного законодавства.

_______________

Шановний п.________!
Уважно ознайомившись з текстом запиту за № від р. що містить прохання ______________________________________вважаємо за необхідне повідомити таке.
Оскільки ст. 19 Конституції України передбачає, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України, обґрунтовуючи у запиті вищезазначене прохання, Ви посилаєтесь на п. 17 ст. 11 Закону України «Про міліцію як на правову підставу своїх вимог.
Однак вищезазначена норма не надає відповідного права, тому не можуть бути належною правовою підставою, виходячи з наступного.
Відповідно до п. 17 ст. 11 Закон України «Про міліцію», міліції для виконання покладених на неї обов'язків надається право одержувати безперешкодно і безплатно від підприємств, установ і організацій незалежно від форм власності та об'єднань громадян на письмовий запит відомості (в тому числі й ті, що становлять комерційну та банківську таємницю), необхідні у справах про злочини, що знаходяться у провадженні міліції.
Вказівок на проведення оперативно-розшукової справи або розслідування відповідної кримінальної справи отриманий запит не містить.
Лист також не містить вказівок ні на проведення дослідчої перевірки згідно зі ст. 97 КПК України, ні на реєстрацію заяви/повідомлення про злочин, що стосується нашого підприємства, відповідно до Інструкції про порядок приймання, реєстрації та розгляду в органах і підрозділах внутрішніх справ України заяв і повідомлень про злочини, що вчинені або готуються, затв. наказом МВС України від 14.04.2004 р. № 400.
До того ж, оскільки зі змісту листа видно, що прохання, викладені у листі, не пов’язані з проведенням процедур, передбачених Кодексом України про адміністративні правопорушення, а також з оперативно-розшуковою діяльністю, дізнанням, досудовим слідством, то, відповідно, застосовуються норми Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» від 05.04.2007 р. № 877-V.
Згідно з ч. 2 п. 1 ст. 1 вищезазначеного Закону заходи державного нагляду (контролю) можуть здійснюватися лише шляхом планових та позапланових заходів, які здійснюються шляхом проведення перевірок, ревізій, оглядів, обстежень та інших дій. Виключно законами встановлюється спосіб здійснення державного нагляду (контролю). Орган державного нагляду (контролю) не може здійснювати державний нагляд (контроль) у сфері господарської діяльності, якщо закон прямо не уповноважує такий орган на здійснення державного нагляду (контролю) у певній сфері господарської діяльності та не визначає повноваження такого органу під час здійснення державного нагляду (контролю) (відповідно до ст. 4 Закону).

Ми завжди готові до подальшої спiвпрацi, однак, на пiдставi вiдповiдностi взаємних дiй чинному законодавству України.

Переглядів: 5783 | Додав: ondifua | Рейтинг: 3.7/3