Головна » 2012 » Квітень » 1 » АДМІНІСТРАТИВНИЙ ПОЗОВ про визнання відсутності компетенції (повноважень) суб’єкта владних повноважень
15:22
АДМІНІСТРАТИВНИЙ ПОЗОВ про визнання відсутності компетенції (повноважень) суб’єкта владних повноважень
АДМІНІСТРАТИВНИЙ ПОЗОВ
про визнання відсутності компетенції (повноважень) суб’єкта владних повноважень

01.01.2009 року Управлінням по боротьбі з організованою злочинністю Головного управління Міністерства внутрішніх справ України в Житомирській області (надалі — УБОЗ ГУМВС України в Житомирській області — відповідач) пред'явлено службовим особам ТОВ "Ромашка" (надалі — позивач) направлення № 1 від 01.01.2009 року на проведення позапланової перевірки позивача.
У вказаному направленні правовою підставою для проведення перевірки зазначено ст. 11 Закону України "Про міліцію”, ст. 12 Закону України "Про організаційно-правові основи боротьби з організованою злочинністю”, ст. 6, ст. 8 "Про оперативно-розшукову діяльність”, а фактичною підставою — звернення громадянина. Предметом перевірки в направленні визначено дотримання вимог чинного законодавства під час здійснення фінансово-господарської діяльності у 2008 році.

Проте у відповідача відсутня компетенція (повноваження) щодо проведення вказаної позапланової перевірки позивача.

Відповідно до ч. 1 ст. 9 Закону України «Про організаційно-правові основи боротьби з організованою злочинністю» відповідач є спеціальним підрозділом по боротьбі з організованою злочинністю органів внутрішніх справ.

Згідно ч. 1 ст. 12 Закону України «Про організаційно-правові основи боротьби з організованою злочинністю органів внутрішніх справ» спеціальні підрозділи по боротьбі з організованою злочинністю органів внутрішніх справ мають права, передбачені законами України «Про міліцію», «Про оперативно-розшукову діяльність, цим Законом та іншими законодавчими актами України.

Законом України «Про організаційно-правові основи боротьби з організованою злочинністю» не передбачено повноважень спеціального підрозділу по боротьбі з організованою злочинністю органів внутрішніх справ щодо проведення перевірок фінансово-господарської діяльності.

Пунктом 3 ч. 1 ст. 8 Закону України «Про оперативно-розшукову діяльність» передбачено право оперативного підрозділу, що здійснює оперативно-розшукову діяльність порушувати в установленому законом порядку питання про проведення перевірок фінансового-господарської діяльності.
Таким чином, здійснюючи оперативно-розшукову діяльність відповідач не наділений повноваженнями щодо безпосереднього здійснення перевірки, а може тільки ініціювати проведення перевірки фінансового-господарської діяльності іншими суб’єктами, що наділені законодавством відповідною компетенцією.

Відповідно до п. 24 ч. 1 ст. 11 Закону України «Про міліцію» для виконання покладених обов’язків міліція має право у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України, проводити перевірки по фактах порушення законодавства, контроль за додержанням якого віднесено до компетенції міліції.
Зазначене положення надає міліції, в т. ч. відповідачу, повноваження щодо проведення перевірок по фактах порушення законодавства саме як контролюючому органу.
Сфери господарської діяльності, в яких органи міліції уповноважені здійснювати контроль, визначені такими нормами законів: ч. 1 ст. 32 «Про захист тварин від жорстокого поводження», ч. 3 ст. 9 Закону України «Про патентування деяких видів господарської діяльності», ч. 1 ст. 28 Закону України «Про забезпечення безпеки осіб, які беруть участь у кримінальному судочинстві», ч. 1 ст. 16 Закону України «Про перевезення небезпечних вантажів», ч. 3 ст. 9 Закону України «Про акцизний збір на алкогольні напої та тютюнові вироби», ч. 1 ст. 31 Закону України «Про наркотичні засоби, психотропні речовини і прекурсори», ч. 6 ст. 15, ч. 5 ст. 35, ч. 1 ст. 52, ч.ч. 1, 2 ст. 52-1 Закону України «Про дорожній рух», ч. 2 ст. 8 Декрету Кабінету Міністрів України «Про податок на промисел», ч. 1 ст. 7 Закону України «Про поводження з вибуховими матеріалами промислового призначення», ст. 20 Закону України «Про ліцензування певних видів господарської діяльності», п.п. 12, 13, 14, 26 ст. 10, п. 21 ст. 11 Закону України «Про міліцію».

Проте жодним законом не встановлена компетенція (повноваження) органів міліції, та зокрема спеціальних підрозділів по боротьбі з організованою злочинністю МВС України, здійснювати контроль (нагляд) за дотриманням вимог законодавства під час здійснення фінансово-господарської діяльності в цілому, тобто в усіх сферах фінансово-господарської діяльності.

При здійсненні державного контролю органи міліції зобов'язані додержуватися вимог Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності” (надалі — Закон № 877-V).
Відповідно до ст. 3 Закону № 877-V, державний контроль здійснюється за принципом неприпустимості дублювання повноважень органів державного нагляду (контролю).
Згідно п. 4 ст. 4 Закону № 877-V, орган державного контролю не може здійснювати державний контроль у сфері господарської діяльності, якщо закон прямо не уповноважує такий орган на здійснення державного контролю у певній сфері господарської діяльності та не визначає повноваження такого органу під час здійснення державного контролю.

Таким чином, проведення перевірки дотримання вимог чинного законодавства під час здійснення фінансово-господарської діяльності у 2008 році не входить до компетенції (повноважень) відповідача, оскільки законодавством не передбачено можливість здійснення органами міліції, та зокрема спеціальними підрозділами по боротьбі з організованою злочинністю МВС України, та зокрема відповідачем, контролю за фінансово-господарською діяльністю суб'єктів господарювання вцілому.

Відповідно до п. 6 ч. 3 ст. 105 КАС України адміністративний позов може містити вимоги про встановлення наявності чи відсутності компетенції (повноважень) суб'єкта владних повноважень.
Згідно правової позиції, викладеної в постанові Судової палати в адміністративних справах Верховного Суду України від 24.01.2006 року по справі № 21-102во05, суд може захистити право суб'єкта господарювання в разі проведення перевірки за відсутності для цього належних юридичних підстав та з порушенням правил, процедури, встановлених законом; наявність негативних наслідків такої перевірки для можливості судового захисту законом не вимагається; право на судовий захист пов'язане із самою протиправністю дій.

Докази на підтвердження обставин, якими обґрунтовуються позовні вимоги: направлення на перевірку, зареєстроване у журналі реєстрації направлень на перевірку суб'єктів господарської діяльності УБОЗ ГУ МВС України в Житомирській області за № 1 від 01.01.2009 року.

На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 6, 17, 18, 19, 56, 104, 105, 106 КАС України, прошу, -

Визнати відсутність компетенції Управління по боротьбі з організованою злочинністю Головного управління Міністерства внутрішніх справ України в Житомирській області на проведення позапланової перевірки дотримання ТОВ "Ромашка" вимог чинного законодавства під час здійснення фінансово-господарської діяльності у 2008 році.
Переглядів: 2507 | Додав: ondifua | Рейтинг: 0.0/0